fredag den 3. maj 2013

...noget om kys

Jeg elsker at kysse! Det kan være blødt og rart og heftigt og lidenskabeligt - en lille kærlighedserklæring eller en stor.

Der er selvfølgelig en stor forskel på kys. Der er kys, man planter på sin farmors sprøde pergamentshuds-kind. Der er de store, våde kys man får af små børn (som helst skal være fra børn man holder af, og helt uden for meget snot). Der er de nådige kys man får lov til at få af Sønnike, eller de hyggelige godnatgys som Hende den Lange (min 15-årige datter) giver. Der er de store smækkys, som man får af sine venner, og de fantasiske hede kys man får af en kæreste eller en elsker, den slags som forplanter sig i hele kroppen og bliver til noget, som ingen Kluddermor kan hitte rede i.

Det er lidt svært at sige, hvilke kys jeg holder mest af - hver slags har sin berettigelse. Men fri mig for tørre pligtkys - dem gider jeg ikke. Men fingerkys og de der kys franskmænd giver, som lander i luften ud for ens øre - de er også lidt hyggelige.

Når det kommer til kærester og elskere, så skal kysset være i orden. Det er i kysset at gnisten opdages - hvis kyssene fungerer, så gør resten ofte også (efter min begrænsede erfaring... ahem...). Det allerførste kys skal helst være prøvende og blødt, og det må gerne udvikle sig stille og roligt derfra. Små bid i underlæben - hmm :-) Den første begyndende tungeleg. Uh! Og derfra kan det ofte gå galt! Jeg har aldrig brudt mig om at få nogens tunge stukket langt ned i halsen. Det er virkelig en kunst at tungekysse - en kunst som bestemt ikke alle mestrer! Men man kan uden tvivl forbedre sin teknik med masser af øvelse... :-)

Jeg har aldrig haft problemer med at kysse på skæg. To dage gamle stubbe kan dog ikke anbefales... For det meste er det blødt og rart, hvis bare læberne bag skægget også er det.

Pigekys er helt vildt bløde! (Yes, I've kissed a girl) Jeg spekulerer på om mundmuskulaturen er forskellig hos kvinder og mænd. Måske var det bare lige den pige jeg kyssede, der havde specielt blød mund? Hmm, må nok ud og samle noget empirisk data. Ellers er det jo en helt vild uunderbygget påstand at komme med!

Kan desværre konstatere at jeg kysser alt for lidt for tiden. Hvis der er nogen, der trænger til at øve sig, så sig bare til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar